Kinkomaalainen Liisa Häkli on esimerkki yrittäjästä, joka teki harrastuksesta ammatin ja uran. Neljässä vuodessa kotoa alkanut harrastus on muuttunut perheyritys Ommellinen Oy:ksi, joka työllistää Liisan ja hänen Jesse-puolisonsa lisäksi kolme vakituista henkilöä. Muuramen kunta ja Muuramen Yrittäjät on valinnut Liisa Häklin Muuramen vuoden 2018 Nuoreksi Yrittäjäksi.

Ommellinen syntyi, kun Liisa alkoi äitiyslomalla suunnitella ja ommella lastenvaatteita. Olennaista oli hauskat kuosit. Liisa kirjoitti blogia ja trikoovaatteista kiinnostuivat myös muut. Mallisto laajeni, perustettiin verkkokauppa ja ostettiin kotimaisen Pehemiän kangastuotanto. Näin syntyi perusta liiketoiminnalle, joka on parin viime vuoden aikana kasvanut merkittävästi. Ommellisella on Avainlippu merkkinä suomalaisesta työstä.

Ommellinen siirtyi vuokralle Sarvivuoreen tiloihin, joihin piti aluksi tulla Siwa. Liiketila on 400 neliötä, ja siellä tapahtuu kaikki yrityksen toiminta tuotekehittelystä ompeluun, valokuvauksesta verkkokauppaan sekä kivijalkamyymälä. Uusin aluevaltaus on kodintekstiilit yritysyhteistyössä Pomenian kanssa.

”Käsityön arvostus on noussut viime vuosina. Tuntuu hyvältä, kun voi tarjota suomalaisen, lähellä tehdyn vaihtoehdon ulkomailta tuleville vaatteille. Vuoden Nuoreksi Yrittäjäksi valinta oli iloinen yllätys. Se on osoitus, että olemme tehneet asioita oikein, ja se on huomattu muuallakin”, Liisa Häkli sanoo.

Ommellinen Oy, Liisa Häkli
+358 44 239 7469, liisa@ommellinen