Ramboll Finland Oy on valittu Riihivuoren Masterplanin toteuttajaksi. Masterplan on strateginen suunnitelma, joka ohjaa alueen maankäytöllistä ja toiminnallista kehittämistä. Suunnitelmassa käsitellään pitkän tähtäimen tavoitteita ja visioita. Riihivuori Masterplan valmistuu marraskuun loppuun mennessä.

Masterplanin ohjausryhmään Muuramen kunta on valinnut nuorten edustajana Aapeli Saastamoisen, Muuramen yrittäjien puheenjohtajan Risto Kytölän, liikuntajohtaja Hannele Alanärän, kehittämisjohtaja Julia Virtasen, yrityskoordinaattori Mika Partasen ja Elinvoiman ja kestävän kasvun lautakunnan edustajana Riina Vilanderin. Ohjausryhmä voi kutsua kuultavaksi asiantuntijoita.

Muuramen kunta katsoo Riihivuoren kehittämistä laaja-alaisesti ja pohjautuen ympärivuotiseen käyttöön. Masterplanilta edellytetään myös riskianalyysia ja vaikutustenarviointia

Riihivuoren 32,4 hehtaarin maa-alue rakennuksineen tuli Muuramen kunnan omistukseen lokakuussa 2017. Riihivuoressa toiminut laskettelukeskus meni konkurssiin vuosi sitten. Kuluneena talvena Riihivuoressa oli kaikille avoin Snowpark. Kesäksi Muuramen kunta on vuokrannut Riihivuori-Areenan kesäteatteri- ja tapahtumakäyttöön. Ravintola Riihikeloa ja kuutta hotellihuonetta vuokrataan myös.

Riihivuoren yleiskaavan laadinta on erillinen prosessi, ja se tehdään eteläosan yleiskaavan laadinnan jälkeen.

Muuramen kunnanjohtaja Ari Ranta-aho, puh. 040 504 7960
Muuramen kunnanhallituksen puheenjohtaja Mika Ilvesmäki, puh. 040 721 4842
www.muurame.fi/riihivuori

Riihivuori on siirtynyt Muuramen kunnan omistukseen. Muuramen kunta omistaa 32 hehtaarin maa-alueen sekä ravintola Riihikelon, Riihivuori-areenan, grillikodan ja 6 erillistä majoitustilaa. Riihivuoren kehittämistä katsotaan laaja-alaisesti ottamalla huomioon se potentiaali, joka Riihivuoressa on ympärivuotiseen käyttöön. Tässä vaiheessa kunta on vetovastuussa, mutta tarkoituksena on löytää Riihivuoreen yrittäjävetoista toimintaa.