Muuramen uusi Tornipuisto (Tornipuistontien, Keskuspolun ja Sipiläntien risteyksessä) avataan näyttävästi tiistaina 13.6. osana Muurame-päivien ohjelmaa. Tornipuistoa alettiin rakentaa viime syksynä. Design Alosen suunnittelema valomuuri on loistanut jo muutaman kuukauden. Tornipuistoon tulee myös esiintymislava, penkkejä sekä nurmikkoa ja istutuksia – eli sopiva paikka vaikka piknik-retkelle.

Avajaistapahtuma Tornipuiston karnevaalit tiistaina 13.6. on koko perheen tapahtuma. Kello 15 – 17.30 Nuorisoseurantalossa SPR:n Tarinaterhot leikittävät lapsia perinneleikein. Kello 18 kokoonnutaan Tornipuistoon. Järjestöjen kulkue Hanuripartion johdolla avaa tapahtuman ja Tornipuiston avaussanat lausuu entinen valtuuston puheenjohtaja Juha Kaistinen. Lapsen ääni -kuoro esittää musiikkia. Jaossa on myös Suomi 100 -ilmapalloja.

Kello 18.45 siirrytään Nuorisoseurantalolle, jossa Muuramen Syke houkuttelee koko porukan tanssimaan Suomi 100 -hengessä. Nuorisoseurantalon pihassa on kasvomaalausta sekä muurinpohjalettuja ja grillimakkaraa. Sisällä pääsee tutustumaan Muuramen Taideseuran näyttelyyn, ja kahvio on avoinna.

Puiston ovat suunnitelleet Jarmo ja Henna Väisänen Viherteema Oy:stä, ja sen toteuttaa Muuramen kunnan puistotoimi.

Lisätietoja Tornipuiston karnevaaleista: kulttuuripäällikkö Anne Patrikainen, puh. 014 659 733, 040 571 6274