Muuramen kunta ja UIT – Hakaniemen Musiikkiteatteri Oy tiedottavat 24.9.2018

Muuramen kunta ja Uusi Iloinen Teatteri ovat solmineet vuokrasopimuksen Riihivuori Areenasta kesäkaudelle 2019. Sopimukseen sisältyy myös optio kahdesta lisävuodesta.

– Olen erittäin iloinen UIT:n tultua valituksi Riihivuori Areenan tapahtumatuottajaksi. Areena tarjoaa upean, täysin ainutlaatuisen ympäristön erilaisten tapahtumien tuottamiselle ja kesäteatteritoiminnalle. Minuun on tehnyt suuren vaikutuksen myös Muuramen kunnan into, ilo ja kyky kehittää Riihivuoren toimintaa kuntalaisten ja seutukunnan parhaaksi, toteaa teatterinjohtaja Timo Kärkkäinen UIT:sta.

– Tässä vaiheessa voin paljastaa, että kesällä 2019 esitämme Riihivuoren kesäteatterissa mm. musiikkikomedian Kaunis Veera, joka teki kesällä 2018 Lappeenrannan kesäteatterin yleisöennätyksen ja oli kriitikoiden ja yleisön suosikki. Tähtikaartissamme ovat mm. Sinikka Sokka, Jussi Lampi ja Mikko Rantaniva. Tulossa on siis hilpeä musiikkinäytelmä UIT-twistillä höystettynä, jatkaa Kärkkäinen.

– Saimme kolme korkeatasoista tarjousta Riihivuori Areenan toiminnasta. Näistä nousi selkeästi esiin legendaarinen Uusi Iloinen Teatteri, joka tuo Riihivuoreen laadukkaan, valtakunnallista kiinnostusta herättävän ohjelmiston. Tämä on merkittävä askel Riihivuoren kehittämisessä, sanoo kunnanjohtaja Ari Ranta-aho.

Hirsirakenteinen Riihivuori Areena on yli 700-paikkainen katettu teatteritila. Areenalta avautuu upeat näkymät Päijänteelle. Areenan vieressä on yli 200-paikkainen ravintola Riihikelo.

www.uit.fi
www.muurame.fi/riihivuori

Uusi Iloinen Teatteri tuo supertähdet Riihivuoreen. UIT:n teatterinjohtaja Timo Kärkkäinen ja Muuramen kunnanjohtaja Ari Ranta-aho vahvistavat sopimuksen kesäkaudesta 2019 sekä kahdesta optiovuodesta.